måndag 31 mars 2014

Hinderbana och cirkelträning

Hej!
Denna veckan får jag hjälp på lektionerna av Sara som ska praoa hos mig. Sara är en gammal elev som nu går på Hagalidskolan, så hon vet hur jag vill ha det under mina lektioner och kan hjälpa mig med detta.
Veckan börjar i konditionen och uthållighetens tecken. Jag vill ju förbereda mina elever för framtida deltagande i mästarnas mästare.
Ettor och tvåor kommer att börja veckan med en tuff hinderbana. Där får de träna, förutom konditionen, smidighet, armstyrka, hopp, koordination med mera.
Fyror och femmor inleder med cirkelträning. Här kör vi många välkända övningar som, jägarvila, korset, sit-ups, hopprep och ankgång men även någon ny övning med hjälp av pilatesbollar. Varje station görs två gånger 30 sekunder med 15 sekunders vila emellan. Samanlagt kör vi 14 stationer. Försök, även om det tar emor, att kämpa på så mycket ni kan. Ju tröttare man blir, destå bättre träning får kroppen. Tänk på att fylla på vätskedepåerna både innan och efter träningen. Även om ni inte svettas lika mycket som jag, så gör ni av med en hel del vätska under passet.


 
Sit-Ups
 
 

Ha det gott!
/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar