torsdag 16 januari 2014

Siminfo inför nästa vecka

Idag har ettorna haft gammelgäddan. Det var delfiner, sälar, stingrockor med mera som försökte undvika att bli uppätna av den fruktade gammelgäddan.
5B körde gladiatorboll. Här var det full fart och de fick verkligen utlopp för sin energi. Efter en ganska högljudd timme kunde man tänka sig att energin sinat. Men icke, vad gäller pojkarna iallafall. De höll bra låda i omklädningsrummet också. Men vi hade kul allihop, och jag tackar min lyckliga stjärna att jag har mina älskade öronproppar.

Nästa vecka är det simning för 4-5orna. 4a, 4b och 5a på fredag och 5b på tisdag. Då tränar vi på simning. Ni ska simma 15 minuter i valfritt tempo. Vi kollar simmålet 200 meter varav 50 meter på rygg. Ni ska först simma 2 längder i ryggläge, därefter 6 längder i rygg- eller magläge. Klarar ni det utan att stanna har ni klarat simmålet. Vill ni komma högre i simmatrisen ska ni simma betydligt längre än 200 meter utan att stanna. Vill du komma högst upp ska du dessutom visa att du kan simma med olika simsätt (minst 2 längder).

I morgon är det EV-dag. Då tar jag på mig bagarmössan och bakar bröd på hemkunskapen.
Trevlig helg!
/Bagar Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar