onsdag 22 januari 2014

Mitt i veckan

Hej!
Idag har jag lite träningsverk efter två cirkelträningspass med de båda fyrorna igår. Jag hoppas det blir värre i morgon, eftersom jag tänkte vara med på femmornas pass idag också. Fyrorna kämpade på riktigt bra, och de som gjorde sitt bästa fick ett tufft pass.
Tvåorna spelade spökboll idag där vi fokuserade på tempot i spelet. Efter lite avbrott och förklaring under spelets gång, blev det till slut riktigt bra.
Fyror och 5A tänker på att det är bad på fredag. Då ska jag bedöma simning. Ni ska, som 5B, börja med två längder simning i ryggläge och därefter sex längder valfritt (i mag- eller ryggläge). Under dessa åtta längder får ni inte pausa någon gång (om ni ska uppnå sexans mål). Efter det ska ni fortsätta, om ni kan, att simma längre utan att pausa. Kan ni då dessutom simma med olika simsätt (minst två längder) så har ni kommit ännu högre i matrisen. Alla ska simma i 15 minuter, helst då utan avbrott, därefter är det fritt bad.
Ha det gott!
/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar