fredag 25 april 2014

Till vecka 18

Då var snart denna arbetsvecka slut och nästa går ännu snabbare. Inför vecka 18:
Ettor och tvåor ska utveckla sina sammansatta grovmotoriska grundformer springa och hoppa med hjälp av trampetten. Vi kommer att hoppa ljus-, fame-, freestyle- och x-hopp.
Fyrorna ska träna uthållighet och kondition genom att springa/jogga/gå skoljoggen. Vi tävlar mot oss själva och försöker slå vårt tidigare rekord.
Femmorna ska gå till badet. Eftersom jag skrivit fel på idrottsschemat hade jag inte räknat med denna extragång. Därför blir det lite blandat. De som missat träna med livboj gör det. De som vill träna på, och visa mig, livräddning med dyk och bogsering gör det. De som vill simma gör det.
På onsdag är det danstemadag. Eftersom vi ganska ofta tränar på att röra oss i takt till musik på framförallt vissa uppvärmningar här på idrotten ser jag fram emot att se om vi fixar Zumbadansen jag ska hålla i. Mest intressant blir väl och se om jag kan hålla ben och armar i takt samtidigt som jag instruera. Eftersom dansen är relativt ny för mig blir detta en utmaning, lova att ni hjälper mig!
Ha en go helg så ses vi nästa vecka!
/Jonas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar